✿•*¨*• Olvasólista 2016 •*¨*•✿

2:57


Sokszor szembejött már velem az úgynevezett "olvasás kihívás", de igazából soha nem éreztem úgy, hogy el kellene kezdenem. Persze élvezetes lehet egy ilyen jellegű önmegmérettetésbe belevágni és végigcsinálni, de ha az embernek nincs túl sok olvasásra felhasználható ideje, akkor nem valószínű, hogy olyan könyveket fog a kezébe venni, amelyek nem feltétlen érdeklik, és csak azért olvasná el, hogy teljesítse a feladatot. Értem én a lényegét, hogy ezáltal lehetőségem nyílik más jellegű műveket is lapozgatni, mint amilyenek alapból az érdeklődési körömbe tartoznak, ezáltal pedig bővíteni tudom ismereteimet más témában is, ami fontos. De rengeteg időt el tud rabolni egy-egy olyan könyv olvasása, amit igazából magamra erőltetek. Sajnos jelenleg sajnálom az időt olyanokra "áldozni", amik nem feltétlen érdekelnek. Viszont pont ezért is állítottam össze saját listámat azokból a könyvekből, amelyeket az éven mindenképp szeretnék elolvasni. Három nagyobb kategóriába tudnám ezeket besorolni: önfejlesztés, öngyógyítás és szórakozás. 
Nagyon fontos számomra az első két témakör, hiszen ezekkel kezdtem el foglalkozni a 2015-ös évem alatt, és ezt idén is folytatni szeretném. Eddig inkább csak a lelki fejlődésemmel törődtem, hogy a bensőmben lévő dolgokat rendbe tegyem, viszont most már nagyobb hangsúlyt szeretnék fektetni a testem egészségére is. Sajnos az elmúlt évek során nagyon elhanyagoltam magam e téren is, ezért sokszor voltam beteg vagy ért valamilyen baleset. :( Két év alatt sikerült ötször bokasérülést szenvednem, aminek következtében holnap lesz egy műtétem. Elkerülhetetlen volt már, de végül ez lett az utolsó csepp a betegeskedés öblös poharában, amelybe hosszú-hosszú éveken át csak csepegtettem a felelőtlenség egészségkárosító mérgét. Viszont megtanultam most már a leckét, és ezentúl mindent meg fogok tenni, hogy tudatosan vigyázzak az egészségemre testi és lelki szinten egyaránt. Újra fitt, energikus és életvidám szeretnék lenni, mint amilyen gyermekként voltam, és hiszem, hogy tudatos munkával ezt el is tudom érni. És persze van valami jó is a műtét utáni kényszerpihenőben, hiszen egy hét fekvőgipsszel és három hét járógipsszel a lábamon rengeteg időm lesz olvasni és írni is. :)

Akkor nézzük a listát:

Önfejlesztés                                                                     
Osho – Bátorság    
Osho – Szabadság 
Osho – Az Ego könyve
Osho – Kreativitás
Adyahsanti – Az üresség tánca
Bob Doyle – Ellenállás nélkül szenvedéllyel
Csíkszentmihályi Mihály – Flow
Csíkszentmihályi Mihály – Tárgyak tükrében
Byron Katie – Négy kérdés                                                              
     
Öngyógyítás
Alla Svirinskaya – Energia titkok
Vianna Stibal – Theta Healing
Jürgen Becker - Orosz információs gyógyászat
Buda László – Mit üzen a tested?
Szvámi Szárádananda - Csakrameditáció
Liz Simpson - Csakragyógyítás
Tenzin Wangyal Rinpócse - A szakrális test felébresztése
Richard A. Gordon - Kvantumérintés
Maitreyi D. Pionték - A nő és a tao

Szórakozás
George R. R. Martin - Trónok harca
Laurell K. Hamilton - Anita Blake, vámpírvadász
Karen Thompson Walker - Csodák kora
Cat Winters - Fekete madarak árnyékában
Cat Patrick - Forgotten - Úgyis elfelejtem


Az harmadik kategóriába pedig elég vegyes könyvek kerültek, de mindegyiknek meg van az oka, hogy ott legyen. :) Már egyszer belekezdtem a Trónok harca sorozatba, de nem olvastam végig, így jelenleg csak ott "porosodik" a polcomon, de ezen változtatni szeretnék a jövőben. Az Anita Blake könyvek sorsa is hasonló, ezért újra el szeretném olvasni, majd folytatni ahol abbahagytam. Karen Thompson műve egy érdekes utópisztikus világképet jelenít meg, amely eléggé felkeltette az érdeklődésemet, ezért mindenképp betettem a listámba, valamint Cat Winters könyve is picit különlegesnek számít, hiszen a világháború idejét és eseményit jeleníti meg egy jó adag spirituális töltettel meghintve. Az utolsót pedig már csak a címe miatt, hiszen én magam is rettentően feledékeny vagyok. Ez már csak amolyan poén, ha már ennyire rám jellemző címe van, de azért kíváncsian várom, hogy mit kerekít ki az író a történetből.

Még ugyan nem terveztem el, hogy milyen sorrendben fogom olvasni őket, de majd próbálok egy logikus és valamelyest egymásra épülő sort kialakítani. A jobb oldali sávban láthatjátok, hogy épp melyiket  olvasom, és ha szeretnétek, akkor szívesen írok róluk egy pár soros kis összefoglalót. :)

Nektek is van hasonló listátok? Esetleg belevágtok egy olvasás kihívásba? Kérlek osszátok meg velem, hogy mit olvastok/fogtok olvasni az idén. :)






0 megjegyzés

Üzemeltető: Blogger.