Évek múlása

8:12


Eltelt egy újabb év. Az elmúlt pár alkalommal megfogadtam, hogy a következő év más lesz, változtatni fogok, mégis mindig maradt minden a régi kerékvágásban. Mígnem elérkezett a tavalyi év, amikor is 25 lettem. Persze ahogy kell, ugyan ezen a napon megtettem a nagy fogadalmat, de egészen a naptári év fordulójáig nem tettem semmit a változásért, csak vártam, hogy történjen valami. Szükségem volt egy eseményre, amely leránt a mélybe, melynek hatására azt éreztem, hogy kicsúszott a talaj a talpam alól, ezáltal a monotonitásból fakadó biztonság illúziója is hamar szertefoszlott. 2014 decemberében egy pillanatra a padlóra kerültem, és így megadatott a választási lehetőség is. Maradok ott az önsajnálatban fetrengve, másokat okolva a történtekért, vagy akármennyire fáj is, de felállok és a változás adta új lehetőségeket keresve egyenesbe jövök újra. Hamar rá is találtam egy kiskapura – igazából az Élet tálcán kínálta a megoldást, csak észre kellett vennem – amely egy teljesen új irányba mozdított el, így magam mögött hagytam életem addigi szenvedő, mindenért másokat hibáztató szakaszát. Nem hagytam magamnak időt és esélyt az önsajnálatra, hanem elkezdtem keresni új mentoraimat. Vagyis mondhatni inkább ők találtak rám. Ekkor ismerkedtem meg a pozitív gondolkodással és a vonzás törvényével. Folyamatosan olyan emberek és lehetőségek sodródtak hozzám, akikre és amikre, akkor és ott szükségem volt ahhoz, hogy megerősítsenek az útkeresésben. Voltak persze ingadozások és elbizonytalanodások, hiszen egy ilyen jellegű szemléletváltáshoz hatalmas kitartásra és akaraterőre van szükség.

Ezután tudatosan is elkezdtem keresni tanítóimat leginkább könyvek formájában – szépen gyarapodik is már a gyűjteményem – valamint tanfolyamok és beszélgetések útján. A legnagyobb hatást pedig egy számomra mára már rendkívül fontossá vált személy érte el nálam. Nem hagyta, hogy visszakozzak vagy félúton feladjam, mivel hitt bennem, hogy képes vagyok változni és változtatni. Folyamatos noszogatásai – melyeket korábban sajnos sok esetben negatívan értelmeztem – mára elérték azt, hogy higgyek saját magamban, hiszen sokkal több van bennem, mint amennyit én magam hittem akkoriban. Azóta is folyamatosan kapom Tőle a pozitív megerősítéseket, melyek jelentősen hozzásegítenek a lendület és motiváció fenntartásához. Korábban akárhányszor meg akartam változni, valahogy a második lépést soha nem tudtam megtenni. Sokan mondják, hogy az első lépésig eljutni a legnehezebb. Nálam viszont ez mindig is relatíve könnyen ment, csakhogy folytatni… Most viszont mögöttem állt szilárd támaszt nyújtva, és ha kellett, akkor egy kisebb fenékbebillentéssel átlendített a nehézségeken. Megmutatta a helyes utat, már csak rajtam múlott, hogy elindulok-e, vagy sem. Azok közé tartozom, akik „szeretik” saját bőrükön megtapasztalni a dolgokat, nem elég, ha mások elmondják. Ezért sok esetben nem is értettem meg, amiket bölcs mentoraim átadni próbáltak, míg bele nem estem abba a hibába, melytől óvva intettek. Mint ahogy a mondás is tartja: Az okos ember más kárán tanul, a buta a sajátján, a hülye semmiből.” Hát igen, van még hova fejlődnöm, hiszen még csak most kezdtem el igazán felfedezni önvalómat és az engem körülölelő világot, melyet én magam alakítok. Megtanultam a leckéket, és most már teljes mértékben nyitott vagyok az új és változás irányába.

25 év – negyed évszázad – nevezhetjük bárhogy, de mindenképp meghatározó szerepet tölt be az ember életében. Ekkorra nő fel igazán a gyermek, ilyenkor már nem igényli oly mértékben a szülői gondoskodást, mivel önállóan is meg tud állni a saját lábán. Számomra is ekkor kezdődött el az igazi szárnybontogatás, most pedig, hogy beköszöntött a következő év, már magabiztosabban teszem meg azt a bizonyos második lépést, és merek szárnyalni a határtalan ég kékjében, hiszen csakis én magam korlátozhatom le lehetőségeimet, de hát miért is tenném?! :)

Ez a nap számomra már nem az új kezdet lehetőségét jelenti, hanem a bekövetkezett változás és ezáltal önmagam kiteljesedését. Büszke vagyok arra, amiket a múltban elértem, és bár nem tudom, hogy mit hoz a jövő, a jelen pillanatot élem meg a lehető legteljesebb formájában, hiszen csakis a MOST-ban lehetünk boldogok! :) Örömmel fogadok minden új élményt és lehetőséget, melyet az élet nekem kínál, hiszen tudom, hogy minden ami történik, az én javamat szolgálja – a jó és rossz dolgok is egyaránt. Igazából nincs jó vagy rossz, saját hozzáállásunk kérdése, hogy hogyan értelmezzük a történteket és mit tanulunk meg belőle.


Így teli lelkesedéssel és pozitív gondolatokkal indul életem újabb éve, mely tele van hihetetlenebbnél hihetetlenebb lehetőségekkel, amelyek csakis arra várnak, hogy megragadjam őket a megfelelő pillanatban. :)


0 megjegyzés

Üzemeltető: Blogger.